03 December 2008

Cerita dari ibu.

Aku tidak ingat berapa lama aku di kota besar ini.Kadang-kadang ada juga aku balik ke kampung menjenguk adik-adik dan ibu ayahku.Sudah agak lama aku merantau di tempat orang.Jadi pasti kerinduan kepada mereka terjemput juga.Walaupun mereka tidak seakidah denganku.Adik perempuanku, Sarina akhirnya memeluk juga agama suci ini.Maka dalam keluargaku hanya aku dan adik perempuan saja yang beragama Islam.

Aku juga punyai sepupu perempuan yang bernikah dengan orang Sabah dan menetap di Ranau,Sabah. Nurhidayah namanya.Alhamdulillah sejak aku tinggalkan kampungku,aku dapat tahu dari ibu sudah ramai penduduk mula menganut Islam.Malah di kampungku telah didirikan surau begitu juga kampung bersebelahan.

Nikmat ini perlu disyukuri.

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...