20 May 2017

Don McLean - Vincent (Starry Starry Night)



aku juga meminati lagu Vincent.sejak mempelajari sesuatu mengenai senilukis, aku mula mengenali beberapa pelukis era post impressionist.tak sangka lagu ini mengabadikan pelukis itu.ketika bersendirian aku memetik gitar sambil memainkan lagu Vincent ini.

Sebenarnya, semasa kepergianku ke ITM, aku membawa bersama kaset-kaset lagu The Beatles dan Sohaimi Mior Hassan.Cuma waktu itu aku tidak mempunyai alat pemain kaset.Jadi kaset-kaset tersebut hanya menghiasai almariku.Hanya kadangkala aku meminjam pemain kaset yakni walkman dari rakan ku Pak Ya atau Zakaria untuk melepas rindu.

Aku suka mendengar lagu-lagu The Beatles sejak usia kanak-kanak lagi.Jadi sayang rasanya nak tinggalkan kaset itu di rumah.

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...