08 January 2009

Pilihanku.

     Dia seorang gadis biasa. Berkulit kuning langsat. Seorang saudara baru juga sepertiku. Beza dia mendapat pendidikan formal 4 sanawi. Bertudung labuh, itu yang menjadi tarikan kepadaku. Entahlah... dari dulu memang aku sangat menyukai dan menghormati kaum hawa yang bertudung labuh tidak mengira sama ada yang tua atau muda.

Aku sangat menyukai wanita sebegitu. Aku juga mudah menyukai gadis bermata sepet seperti anak cina dan berambut ala china doll. Sebelum aku menganut agama Islam aku juga menyukai wanita yang bertudung. Selayaknya wanita muslim berpakaian menutup aurat begitu kerana Islam itu sendiri menggalakkan kaum muslimahnya berbuat begitu. Tidak kiralah bagaimana takrifnya atau garis panduannya. Namun bagiku yang menutup aurat dengan memakai tudung labuh sangat mengujakan.

Sebelum aku mengenali Islam dan mendalaminya aku sudah tertarik dengan keindahan Islam yang dibawa. Islam itu sendiri bermaksud selamat, aman, peace, tunduk patuh. Islam menjaga kaum perempuan supaya martabat mereka tidak dipandang rendah. Aku fikir Islamlah yang meletakkan kaum wanitanya setingkat ke atas berbeza dengan wanita yang lain. Walaupun aku tidak mengetahui tingkah dan perangai mereka yang bertudung labuh namun menjaga aurat sudah dikira berpahala.

Aku sangat tertarik kepada kaum hawa yang mengenakan tudung labuh berwarna hitam. Di situ terserlah kelembutan ciptaan Tuhan. Bagiku, manis dan mententeramkan. Aku masih ingat wajah-wajah rakan waktu belajar dulu. Mereka mengenakan tudung sebegitu sehingga aku jadi malu bertentang.

Rakan perempuan, ada yang berkata aku tidak memandang perempuan. He..he..he.. tidaklah sampai macam tu. Sebenarnya (waktu zaman remaja) aku sangat malu pada perempuan. Hanya mereka yang berani mendekatiku saja yang bisa aku pamerkan kemesraan. Aku pula mudah mempercayai seseorang apabila mereka ramah padaku. Tidak hairanlah jika aku mudah jatuh hati berkali-kali. 

1 comment:

  1. selamat berbahagia ngn ur wifeee yg comei!

    ReplyDelete

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...