28 December 2016

Alam Remaja : Rakan yang dirindui.


Suria yang selalu terbit di ufuk timur membangkitkan kesegaran menjalani kehidupan.Ia masih di situ, masih selalu memberi sinar harapan kepada umat manusia. Masih lagi taat sejak aku pandai menyebut namanya. Tidak pernah satu haripun aku tidak memandang sinarnya. Kadang terbitnya memukau pandangan, kadang menyilau renungan. Rasa sayu bila cahayanya ditelan gelap mengundang malam. Kuning keperangan. Dia masih teman ku dulu. Teman sewaktu aku pulang dari persekolahan. Ubun-ubunku panas dibakarnya namun aku jadi sejuk bila bebayang di lantai bumi erat menemani.





Saujana persawahan pada waktu pagi...Rembang Panas ,Kuala Pilah.





Felda Residence Hot Spring..Sungkai Perak.

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...