01 September 2010

Renungan saat berlalunya usia...45 tahun

Hari ini aku bersujud dengan doa yang sedikit panjang.Memuji kebesaran Tuhan.Berterima kasih atas semua limpah kurniaan.Memanjang sekadar waktu lagi agar segar udara ini kusedut memenuhi rongga jantungku.Agar masa yang diberi dapat kuisi mengenang jejak perjalanan berjinjing dosa.Menyingkir daki-daki noda.Kelak menemuiNya dengan "hati yang tenang sejahtera"

Aku patut selalu berasa kurang dan hina.Agar aku dapat merasai nikmat menjadi hamba.Tentang umurku yang dianugerahkan sekali lagi.Untuk menikmati manisnya malam-malam Ramadhan yang berbetulan berulangnya tarikh lahirku.Peluang ini tentunya kugunakan sebanyak ucapan yang termampu untuk mengucap syukur.

Kawan-kawan dan sahabat taulan jauh dan dekat berkirim doa.Berpesan moga umurku membawa berkat senada dan selari kebaikan.Terima kasih semuanya.Mungkin ada juga kealpaan.Ingatan tuan pastiku sematkan.

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...