04 May 2009

Along...

Tiba-tiba aku dikejutkan dengan dengan satu panggilan.Lama benar tak dengar sebutan tu.Sebuah nama.Dulu panggilan tu biasa bagiku.Sebabnya aku lebih tua di kalangan rakan-rakan sewaktu menuntut di Yayasan Anda Akademik dulu, lebih kurang 5 tahun.Antara rakan yang paling aku suka Zulkifli (arwah)..kalau di hostel dialah rakan yang tak mau memanggil namaku yang sebenar .Dia lebih selesa memanggil dengan panggilan "Along".Sampai habis persekolahan pun masih terbiasa dengan memanggil nama itu.

Zul suka berceloteh.Kalau berbual memang dia becok orangnya.Kadang-kadang kesian tengok arwah ni.Mulut becok, suka bercerita.Kadang-kadang sampai mencungap bercerita.Kesian sebab apa? Penyakit lelahnya tu la.Cerita sikit tarik nafas.Mencungap-cungap.Ketika entry ini ditulis.Zul dah kembali ke rahmatullah.Aku dengar dari Azam dia meninggal kerana darah tinggi dan macam-macam penyakit yang dihidapi.

Aku dengar dari Azam juga, Zul seorang pegawai pemasaran kesayangan boss di tempat kerjanya.Manakan tidak sewaktu aku berkesempatan ziarah dia di Carrefour, Subang Jaya dulu.Aku tengok cara dia melayan customer memang aku tabikla.Padanlah dia menjadi kesayangan bossnya tu.Artis-artis pun habis ditacklenya kantung mereka.Semoga arwah ditempatkan bersama-sama insan yang soleh di akhirat kelak.

Seorang lagi member yayasan yang juga memanggil namaku along, sapa lagi kalau bukan Eduan.Mesti panggil along...macam abang pulak.Kini Eduan seorang guru B.I di selatan tanah air.Masih berhubung denganku melalui email.Masih dulu walau dah jadi bapak orang aku dipanggil "along"..manjanya!

Eduan terima kasih kerana sudi membalas email aku.Apa nak buat Duan.Jodoh bukan kita yang tentukan.Cubalah dengar lagu M.Nasir tu.."Yang Bertakhta Akhirnya"Yang lain-lain tu sebenarnya aku dapat hubungi jugak tapi mungkin kesuntukan masa, maklumlah sekarang dah jadi bapak orang.Jadi tak da masa nak beremail-email.Yang berchating tu teruskanlah..moga silaturahim kita masih macam dulu.."Insan Akademis Yang Bertaqwa"

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Dapat Hadiah Dari Ayah

Sejak dulu lagi aku terpaut pada beberapa lagu hits The Beatles, bertajuk And I Love Her , I Will dan Till There Was You dan Yesterday ...