28 April 2009

Badai Semalam...retro 1982

Satu lagi novel yang menjadi bacaan harian waktu aku bergelar remaja sekitar tahun 1982 sebelum melangkahkan kaki ke ITM. Ketika itu aku dapat membayangkan watak utama si Mazni itu orangnya bagaimana. Tinggi lampai, berambut lurus mencecah bahu, berkulit kuning langsat, muka bujur sireh, mata yang kecil redup dan alis yang halus lentik. Fuuhhh...detail. Mulalah ketika itu cuba mengabadikan si manis yang tabah itu di atas kertas lukisan. Tapi watak Zaki rakan Mazni itu lebih memikatku. Dan aku dapat rasakan wataknya ada persamaan dengan diriku.. hehehehee...perasan. Memang watak Zaki tu banyak terperasan. Tapi kesian dia. Terperangkap dengan sifatnya yang lebih banyak menyimpan rasa. Aku kah itu.

No comments:

Post a Comment

Aku sangat berterima kasih kerana anda sudi memberi komen dalam blog aku ini namun aku perlu memberi izin dahulu sebelum ianya kupaparkan.

Kembali menulis.

 Kembali menulis. Dalam usia yang telah mencecah 58 tahun, banyak nostalgia tidak lagi diingati dengan jelas dan tepat. Minat menulis masih ...